Saturday, October 9, 2010

Perjalanan ke hospital

Ketika masing-masing melayan fikiran masing-masing, doktor datang berjumpa kami  berdua. Menurut doktor Akmal perlu dibawa ke Hospital Kuala Lumpur. Kecederaannya sangat serius. Di Hospital Kajang mereka tiada peralatan canggih dan kepakaran doktor. Aku akur dengan nasihat doktor.Maka kami pun bersiap dan menaiki ambulan.Itulah pengalaman pertama aku menaiki ambulan.Waktu itu aku rasa sedikit terkilan kerana pengasuh dan pemilik taska itu tidak mengikuti kami walaupun ke hospital Kajang....ini kerana bila aku disoal bertalu talu oleh doktor tinggi manakah Akmal jatuh, pukul berapa Akmal jatuh, apa yang jadi pada Akmal sebaik jatuh...aku tidak dapat memberikan jawapannya.Aku percaya mana-mana ibu yang senasib dengan aku pastinya panik dan tidak tertanya soalan-soalan ini sebaik melihat anak mereka di kala itu.Apa yang menerpa dalam benak fikiran hanya mahu menyelamatkannya.Di situ aku sudah nampak betapa mereka mereka ini memandang ringan kecederaan Akmal.Adakah duit dan keuntungan sahaja yang mereka mahu kaut...? tidak takutkah mereka dengan tanggungjawab dan amanah yang akan dipersoalkan oleh Allah kelak di padang masyahr ? tidak takutkah mereka dengan balasan dan azab yang akan mereka terima di alam akhirat nanti ? 

No comments:

Post a Comment